Enhanced Conversions - גרסת הבטא של גוגל אדס - בלוג קונברטיקס | קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב
Taking too long? Close loading screen.
mm

Enhanced Conversions – גרסת הבטא של גוגל אדס

לאחרונה, הציגה גוגל טכנולוגיה חדשה שמטרתה לשפר משמעותית את דיוק הניטור והמדידה של שיח ברשת. החברה הכריזה כי המהלך יזכה לשם enhanced conversions והסבירה כי הוא יתמוך בתיוגי השיח הקיימים באמצעות איתור של תוכן ממקור ראשון ובו מופיע דיון באתר שלך וישולב במערכות גוגל. אמנם המשפט האחרון נשמע טיפה כמו ג’יבריש אבל התהליך הוא למעשה דיי פשוט, כדי להבין אותו בבהירות צריך קודם כל להבין מה זה hashing וכיצד הוא משתלב.

התהליך המכונה hashing הוא למעשה העברת דאטה דרך פורמולה מובנית כשבסופה מתקבלת תוצאה הנקראת hash. התוצאה הזו מהווה רשימת מאפיינים ובסיס ניתוחי שנשארת תמיד באותו האורך (ללא קשר לכמות או אורך המידע שהוזן). בפועל, האלגוריתם מקבל את כל הדאטה ומיצר תמיד תוצאה במבנה זהה, כמו Cookie באתר, זו פעולה לשם מטרה ידועה מראש.

אם כך, hashing הוא מסלול חד כיווני, כלומר אם ביצעת את הפעולה אין דרך להמיר את המידע חזרה מ- hashed data למקורי. זו פעולה יעילה מאוד כנגד פריצות ושמירה על פרטיות, מכיוון שהיא מקשה על ההאקר לפצח ולמשוך מידע שעבר hashing, כמו שם משתמש או סיסמה. עיקרון מנחה נוסף: מכיוון שמדובר באלגוריתם מובנה בכל פעם שיועבר המידע דרך hashing התוצאה תהיה זהה לחלוטין. התוצאה היא שברגע שיוזנו שוב שם המשתמש והסיסמה האיכותיים שיצרת, הם יומרו ל-hashed data ויזכו להתאמה מדויקת עם המידע הקיים במערכת ויאפשרו גישה חוזרת. 

enhanced conversions hashing

עכשיו כשיש לך שליטה מלאה בעיקרון ה-hashing אנחנו יכולים להמשיך ולדבר על השינוי המשמעותי שגוגל בוחנת:

בכל פעם שנוצר שיח בין האתר שלך לגולש, בין אם מדובר במילוי טופס ליד, רכישה, הרשמה או השארת פרטים, הליד יהיה מלווה במידע בסיסי על משאיר הנתונים (באופן מסורתי: שם מלא, כתובת מייל, מספר טלפון ולעתים מקום מגורים וגיל). עם האלגוריתם החדש, תוכל גוגל להמיר את המידע הזה ל-hash ולהשוות אותו למידע הקיים אצלה במערכת שגם הוא יומר ל-hash. כך תקבל גוגל מבט מדוייק יותר על האפקטיבית ויכולת ההמרה של מודעה, יתרה מכך הפעולה תסייע לשפוך אור על הדרך בה מודעה הובילה לשיח ולבסוף להמרה באמצעות פלטפורמה אחרת (פרסומת שנצפתה במחשב אך ההמרה בוצעה בסמארטפון לדוגמה).

החיבור ל-enhanced conversions תתאפשר בשני דרכים: הראשונה, דרך גוגל טאג מנג’ר, ההפעלה פשוטה להפליא: התחברו לחשבון שלכם, היכנסו ל-Tools בפינה הימנית העליונה. תחת Measurements לחצו Conversions. פתחו את תפריט הבחירה רב האפשרויות (לחצו על חץ הגלילה) ופשוט בחרו באופציה הנפלאה הזו. למרבה הצער גוגל טוענים כי את התוצאות תוכלו לראות רק לאחר 75 ימים, התוצאה תהיה זמינה ל-30 יום בלבד והמערכת תחזור לשמור ולהקליט את המידע לתהליך נוסף (כשבסופו לא תהיה זמינות לצפיה בהשפעה של הפיצ’ר).

google ads enhanced conversions

הדרך השניה היא באמצעות global site tag. כדי להפעיל את הפיצ’ר דרושה קצת יותר עבודה והדבר ראשון שצריך לדעת הוא איזה עמוד באתר מיצר שיח של first-party ורק לאחר מכן להתחיל בתהליך ההטמעה.

העובדה שגוגל מגבילה בסופו של דבר מהלקוח חשיפה למידע אודות הפרסום שלו עצמו ממשיכה את הכיוון שנוקטת החברה בכל הנוגע לפרסום. מפרסמים ואנשי PPC מקבלים פחות ופחות מידע שהיה זמין לכם עד עתה והמערכת נעשית אוטומטית ועצמאית מעדכון לעדכון. באם השינוי ישפיע על המפרסמים, אין לדעת בוודאת אך ללא ספק כלל השוק נע בכיוון של אוטומציה והגבלת המידע.

סיבה נוספת שתיתכן כי מובילה את פעולותיה של גוגל הוא הניסיון של גוגל למגר את תופעת הקוקיס מצד שלישי באמצעות תכנית עתידית (שרבים מכנים הקוקיפוקליפסה), התכנית אפו ממשיכה להידחות וכרגע מיועדת ל-2023. ייתכן כי ה-enhanced conversions הם השלב הראשון בדרכה של גוגל לסיים את חייהם של הקוקיס אך אין סיבה לדאוג או לחשוש מכך בעתיד הקרוב.

נשמע מסובך? – בשביל זה אנחנו כאן! – קונברטיקס הינה חברת פרסום דיגיטל המתמחה בשיווק אונליין לכל בעלי העסק, ואנחנו יותר מנשמח לעזור!

mm
נכתב ע”י:

קונברטיקס, נעים להכיר.
חברה המנהלת מהלכי שיווק דיגיטליים נבונים וייחודיים לעסקים שרוצים להתפתח יד ביד עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם.

SignUp
להיות צעד אחד לפני כולם! קבלו כתבות, כלים ומבצעים מעולם הדיגיטל ישירות למייל שלכם

    תגובות 108
    + הוסף תגובה

    108