פרסום בוידאו בפייסבוק: כך תעשו את זה נכון - קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב | קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב
Taking too long? Close loading screen.
mm

פרסום בוידאו בפייסבוק: כך תעשו את זה נכון

אם עדיין שמעתם על היתרונות של  הוידאו בפייסבוק, שהגיע הזמן שתתעדכנו. תכני וידאו בפייסבוק זוכים למעורבות (לייקים, תגובות ושיתופים), פי שלושה מכל סוגי התוכן האחרים.  ועדיין רוב המשווקים ומנהלי המדיה החברתית, עדיין מחפשים את הכלים הטובים ביותר ליצירת סרטונים שעובדים. במאמר זה, ריכזנו עבורכם  כמה טיפים שימושיים, שיהפכו את תכני הוידאו שלכם בפייסבוק ליעילים במיוחד. מוכנים? הנה זה מתחיל.

מדוע אתם חייבים לפרסם בוידאו

בוא נחשבו על זה רגע. בשנת 2016 הודיעה פייסבוק כי פועלים בה 4 מיליון מפרסמים.

כמה מפרסמים הצטרפו מאז? כמה מפרסמים יצטרפו בעתיד, בהתחשב במגוון הכלים החדשים למפרסמים שפייסבוק הוסיפה לאחרונה? יותר מפרסמים, פירושו יותר רעשי רקע שיווקיים, ובנוסף, יותר תחרות על כל תקציב פרסום וכל לקוח.

במציאות שבה קשה מאוד לבלוט בפיד החדשות  של פייסבוק, וידאו הוא הדרך היעילה ביותר להשיג תוצאות. 49% ממשתמשי פייסבוק מגיבים לתוכן וידאו ממותג או משתפים אותו. בנוסף, וידאו בפייסבוק מעלה את מספר הצפיות בתוכן ב-89%, את התגובות והשיתופים ב-86% ואת המכירות ב-83%. לכן אתם לא יכולים לוותר על פרסום בוידאו בפייסבוק.

עשיתם סרטון גדול? תשיגו תוצאות

יצירת סרטונים טובים, היא הצעד הראשון ההכרחי להצלחה שיווקית. אבל אם נהיה כנים, להפוך סרטונים טובים לשקלים זה הרבה יותר קשה. לכן, ריכזנו עבורכם את רשימת ההמלצות הזו. תופתעו לגלות כיצד כמה שינויים קטנים, ישפרו משמעותית את ביצועי הסרטונים שלכם.

יש לכם בדיוק שלוש שניות

ברירת המחדל של פייסבוק היא לנגן את כל סרטוני הוידאו בפיד באופן אוטומטי. הניגון האוטומטי מושך את תשומת הלב של הגולשים, וגורם להם להמשיך לצפות, להגיב ולשתף. רק 65% מהגולשים שצופים בשלוש השניות הראשונות של סרטון פייסבוק, ימשיכו לצפות בו עד עשר שניות, 45% אחוז יצפו בסרטון 30עד שניות.

איך תבררו כמה זמן צופים בסרטונים שלכם? באמצעות הנתון:Video Average Watch Time מתוך Facebook Insights. אפשרות זו מציגה  בפניכם את זמן הצפייה הממוצע בכל סרטון. סליחה על הספויילר, אבל סביר שרוב הצפיות בסרטונים שלכם לא נמשכו יותר מחמש שניות.

כדי להבטיח כי הגולשים ייצפו בסרטונים מתחילתו ועד סופו, אתם חייבים להשקיע את רוב המאמץ בשלוש השניות הראשונות שלהם. להשיג חומרים מצולמים שאי אפשר להתעלם מהם, לנסח כותרות שיסקרנו את קהל היעד, ולדלג ישר למסרים המרכזיים. אל תבזבזו זמן בלנסות לבנות עלילה. הסרטונים שלכם צריכים להיות קצרים, פשוטים ומרגשים. אל תשכחו שקהל היעד מוצף בריגושים מכל עבר, גם בלי העזרה שלכם.

אל תוותרו על כותרות

85% מהסרטונים בפייסבוק נצפים ללא קול. אחוז גבוה של גולשים ש סופגים את המסרים באופן ויזואלי בלבד. הם לא זקוקים לצלילים או רעשים כדי לקבל החלטות לגבי המוצרים או השירותים שאתם מפרסמים.

שילוב של טקסט בסרטון מהשנייה הראשונה, יבטיח לכם כי הצופים מקבלים את כל האינפורמציה. זו יכולה להיות כותרת מתוחכמת,  זה יכול להיות טקסט שמעביר את המסר שלכם באופן ישיר, לא משנה.  העיקר שהטקסט יופיע ממש בתחילת הסרטון.

התמקדו בנקודה אחת

רוצים שסרטונים שלכם יזכו לשיתופים? תעשו אותם פשוטים ותתמקדו בנקודה אחת קלה להבנה. ככל שהוידאו שלכם יהיה מובן בקלות, יותר גולשים ישתפו אותו, כי יהיה להם  קל להסביר לחברים שלהם מדוע הם עושים את זה.

לפני שאתם מתחילים לצלם, חישבו על קהל היעד שלהם ושאלו את עצמכם מה יגרום לו לשתף את הסרטון ומה יגרום לו להגיב אליו. לאחר מכן, חישבו על וידאו שיהיה:

  • ויראלי, מבדר או מצחיק
  • יבטא רגשות ותחושות לגבי נושא מסוים
  • יתגאה בהצלחה העסקית שלכם
  • יוכיח שאתם יודעים מה אתם עושים

נקודות אלה יסייעו לכם להתמקד בנקודה מרכזית אחת וליצור וידאו קצר וברור שיביא לתוצאות. רק זכרו שסרטונים זקוקים לפעמים לזמן ולתקציב, כדי להגיע למספרים גבוהים באמת.

הקפידו על וידאו מקורי

אנחנו לא מדברים על תוכן מקורי, אלא על וידאו שמועלה ישירות לפייסבוק. בשונה מקישורים לוידאו באתרים אחרים (קישור ל- Vimeo מדף הפייסבוק שלכם למשל). מספר השיתופים של וידאו מקורי גדול בממוצע ב- 477% ומשיג 109% יותר מעורבות, בהשוואה לשיתוף קישורים ל- YouTube. אין מה להוסיף., וידאו מקורי הרבה יותר אפקטיבי מאשר שיתוף של קישורים חיצוניים.

כאשר אתם מעלים סרטונים ישירת לפייסבוק, הפלטפורמה מזהה אותם כוידאו מקורי ויוצרת יותר מעורבות לדף שלכם, מאשר עבור וידאו שמקורו באתרים חיצוניים.

כמה מילים על טקסטים נלווים

גם אם אתם מפרסמים סרטון אחד בכל חשבונות המדיה החברתית שלכם, זכרו להתאים את הטקסטים אליו לפלטפורמות  השונות ולקהלי היעד השונים. אם אתם משקיעים זמן וכסף ומצפים לתוצאות בפייסבוק, השתמשו בשפה שמתאימה לקהלי היעד שלכם בפייסבוק ולפלטפורמה עצמה.

הנה כמה דברים אתם יכולים לנסות על מנת לשפר את התוצאות באמצעות טקסטים:

שאלות: שאלות מעוררות מחשבה ויחד עם זאת, יוצרות בקרב הגולשים ציפייה לתשובות שלכם או לפתרונות שאתם מציעים.

האורך קובע: בפייסבוק אתם יכולים להשתמש בכמות בלתי מוגבלת של טקסט, כדי לקשר סיפור, (פייסבוק מאפשרת להשתמש במספר גבוה במיוחד של תווים, בפוסטים ובתגובות), או בכמות מצומצמת של מילים, עם מסר קצר ולעניין. תלוי בהעדפות קהל היעד. אם אתם מנהלים קמפיין וידאו ממומן, שימרו על טקסטים קצרים וישירים שיראו טוב בפיד. כמו כן, השאירו רווחים בין השורות, כדי לשמור על מראה נקי.

צטטו מהוידאו: ציטוטים כתובים שלקוחים ישירות מהוידאו יגבירו את הסקרנות של הצופים ויעודדו אותם לצפות בסרטון כדי להבין את הסיפור ואת ההקשרים במלואם.

הוסיפו אימוג’י: אימוג’ים הם כלי נהדר והם מדברים אל קהלי יעד בכל הגילאים. אנחנו יכולים להוסיף כאן כמה מספרים שמראים כמה טוב הם עובדים, אבל בשיא הרצינות, רק תוסיפו כמה אימוג’ים פה ושם ותיהנו מתוצאות טובות יותר.

עקבו אחר הביצועים

פייסבוק רוצה שתשתמשו בוידאו והיא רצה שתעשו זאת בהצלחה. לכן היא מעניקה לכם כלים כמו Insights שעוזרים להבין טוב יותר את ביצועי הוידאו. עם הידע הזה, תוכלו לדעת מה אתם יכולים להמשיך לעשות, ואיפה אתם יכולים להשתפר.

כשמדובר בוידאו, קיימים לא מעט כלים ספציפיים בהם תוכלו להשתמש:

דקות נצפות: זהו מספרן ל של דקות הצפייה בוידאו שלכם, כולל צפיות חוזרות, וצפיות של  פחות משלוש שניות. נתון זה יעזור לכם להבין כמה זמן אנשים צופים בסרטונים שלכם וחוזרים אליהם, ולהעריך כיצד מעריך קהל היעד את תכני הוידאו שלכם.

צפיות בנות 10 שניות: מספר הפעמים בהן הוידאו שלכם נצפה 10 שניות לפחות, או כמעט עד סופו, מה שיגיע קודם. נתון זה יעזור לכם לדעת האם הסרטונים מצליחים לעניין את הגולשים יותר משלוש שניות. (הישג עצום). ככל שיותר סרטונים שתעלו, ייצפו יותר מעשר שניות, הדף שלכם יגיע לתוצאות גבוהות יותר. על סמך צפיות ארוכות יותר, ניתן לשער כי הצופים יהיו מוכנים יותר לבצע פעולות בתום הצפייה.

קהלי יעד ומעורבות: תחת לשונית זו תוכלו לראות לכמה צופים הגעתם וכיצד הם הגיבו לסרטון, כולל כל סוגי התגובות. חישוב על הנתונים הללו בזמן שאתם מתחילים לחשוב על הסרטונים הבאים.

mm
נכתב ע”י:

קונברטיקס, נעים להכיר.
חברה המנהלת מהלכי שיווק דיגיטליים נבונים וייחודיים לעסקים שרוצים להתפתח יד ביד עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם.

SignUp
להיות צעד אחד לפני כולם! קבלו כתבות, כלים ומבצעים מעולם הדיגיטל ישירות למייל שלכם

    תגובות 4
    + הוסף תגובה

    4