כל מה שצריך לדעת כדי לעבור את מבדקי ההסמכה של Google Ads
תחום הפרסום במודל PPC הפך בשנים האחרונות לתחרותי במיוחד במיוחד. חיפוש פשוט אחרי ‘פרסום PPC’ בעברית יעלה לא פחות מ-22,800 תוצאות, וחיפוש דומה באנגלית, כ-2,220,000 תוצאות. ברשת הפרסום של גוגל, פועלים כיום מיליוני מפרסמים, שמכניסים לה יותר מ-80 מיליון דולר מדי שנה. אולם, כמו שאתם ודאי יודעים, הפופולאריות הגוברת שלו הופכת את הפרסום הממומן באמצעות Google Ads לתחרותי, מורכב ותובעני יותר.
הסמכת Google Ads מאפשרת ללקוחות לזהות את מקצועני הפרסום האמיתיים ולהפריד ביניהם לבין מתחזים. היא מאפשרת לסוכנויות הפרסום ליהנות מיתרון משמעותי על פני המתחרים, ומעניקות להן את חותמת האיכות הדרושה להוכחת היכולות שלהן. במאמר זה נסביר כיצד תוכלו לעבור את מבדקי ההסמכה של Google Ads, במהירות ולהשיג את ההכנסות, הלקוחות והפרויקטים הדרושים להצלחה העסקית שלכם.
מהי ההסמכה של Google Ads ולמה היא כל כך חשובה?
הסמכת Google AdWords היא הכרה מקצועית רשמית המוענקת על ידי Google בהתבסס על מיומנות ושליטה. באופן בסיסי, הסמכה זו מהווה אישור לכך שאת יודעים מה אתם עושים. בכך היא מבדילה ביניכם, לבין חסרי ההסמכה, שלא היו מסוגלים לזכות בה, או שהתעצלו לנסות. לאחר שתעברו את מבדקי ההסמכה, תזכו בתג רשמי אותי תוכלו להוסיף לאתר שלכם, כהוכחה חברתית ליכולות המקצועיות שלכם.
האם התוצאות מצדיקת את ההשקה בקבלת ההסמכה? בהחלט.
מחקרים הוכיחו כי חברות בוחרות לפנות לסוכנויות פרסום PPC חיצוניות משלוש סיבות עיקריות: היעדר יכולת מקצועית, מחסור בזמן וצורך להתמודד עם פרויקטים מורכבים. כדי להתמודד בהצלחה עם המתחרים בשוק גדול ומורכב כמו זה ולזכות ביותר פרויקטים, תזדקקו לכל הסמכה שתוכלו להשיג. הסמכות מקצועיות יכולות לשפר את יחסי ההמרה באתר שלכם בעד 30%.
הוכחות חברתיות כמו: ביקורות, דירוגים, תיאורי פרויקטים והסמכות מחברות גדולות כמו Google, שיופיעו באתר שלכם יגרמו לכם להיראות מקצוענים ומנוסים. כמעט כל חברה מצליחה, מקפידה להציג הוכחות חברתיות באתר שלה. בין אם מדובר במספר המשתמשים ובין אם בשמות החברות שברשימת הלקוחות שלהן.
אחרי שעזרנו לכם להבין עד כמה חשובה הסמכת Google Ads לעסק שלכם, תראו איך אתם יכולים להשיג אותה בדרך הקלה והיעילה ביותר.
הסמכת Google Ads, איך זה עובד?
ההסמכה מבוססת סדרת מבחנים שמתמקדת ביסודות העיקריים של Google Ads:
- יתרונות הפרסום המקוון
- הגדרה וניהול של קמפיינים
- מדידה
- אופטימיזציה
- נושאים נוספים
על מנת לקבל הסמכת Google Ads יהיה עליכם לעבור שני מבחנים: “יסודות Google Ads” שמכסה נושאים בסיסיים ונושאים בדרגת קושי בינונית, ומבחן נוסף על פי בחירתכם: פרסום ברשת החיפוש, פרסום ברשת המדיה, פרסום במובייל, פרסום בוידאו או פרסום ב-Google שופינג.
לפני שתקפצו ראש אל מבחני ההסמכה, נסו לצבור ניסיון בשטח. זו ההמלצה של Google. “לפני שתנסו לעבור את מבחני ההסמכה אנחנו ממליצים שתצברו ניסיון אמיתי בשימוש ב- Google Ads. עליכם להכיר את עקרונות הפרסום ברשת, לתרגל אותם ולהתנסות בסוגים שונים של קמפיינים.”. הסיבה לכך שהטקטיקה הזו עובדת, היא מגוון אפשרויות הפרסום וההבדלים התהומיים ביניהן. ניהול ל קמפיין מכירות דל תקציב ללקוחות סופיים, שונה מהותית מניהול קמפיין מושקע מוכוון עסקים. כמו כן מומלץ להתמקד גם באיכות דפי הנחיתה והדרך בה מודעות הפרסום מובילות אליהם.
צעד ראשון: הצטרפו אל תוכנית ההכשרה המקוונת והגדירו את חשבונכם
לאחרונה עדכנה Google את הדרך להיבחן ולקבל הסמכות. במקום תוכנית השותפים של Google, אתם יכולים לקבל הסמכות באמצעות The Academy of Ads – תוכנית ההכשרה המקוונת. על מנת להתחיל להשתמש בתוכנית, עליכם ליצור חשבון חדש, תוך שימוש בכתובת המייל העסקית שלכם, וליצור פרופיל אישי. יצירת הפרופיל היא חיונית, היות והפרופיל יפשר ללקוחות לצפות בכל הסמכות שלכם, במסך אחד.
ראשית, גשו לעמוד The Academy of Ads , והירשמו באמצעות פרטי חשבון ה-Gmail שלכם. לאחר מכן נווטו אל הפרופיל שלכם בפינה הימנית עליונה של המסך ולחצו על My Profile כדי לבצע עריכה. כאן, תוכלו למלא את הפרטים האישיים שלכם ואת פרטי החברה.
המידע יופיע בפרופיל הציבורי שלכם, שייחשף לעיניהן של חברות, שיתעניינו בשירותי הפרסום הממומן שלכם. Google מרכזת אתרים, המאפשרים לחברות וארגונים לאתר סוכנויות פרסום PPC, וחשוב שהפרופיל שלכם יציג אתכם באופן המקצועי ביותר. אתרים כמו Google Partners, מאפשרים ללקוחות לאתר סוכנויות פרסום ויועצים מוסמכים, ולאחר שתעברו את המבחנים, הם יפרסמו גם את הפרטים שלכם, כך שתוכלו ליהנות גם מפרסום חינם.
הצטרפות לפלטפורמה כמו Google Partners תעניק הוכחה חברתית ליכולות שלכם ותגביר את האמינות שלכם בעיני לקוחות פוטנציאליים. יצירת הפרופיל היא קלה יחסית, אבל קחו בחשבון שהחלק הקשה עדיין לפניכם.
צעד שני: לימודים, לימודים, לימודים
לימודים הם אחת הדרכים המשעממות, המתישות והתובעניות ביותר להעביר את הזמן. החדשות הטובות הן שבסוף הדרך, במקום תואר נוצץ, מחכות לכם הכנסות. אם אתם רוצים לעבור את מבחני ההסמכה במכה ראשונה, בלי לבזבז זמן על מבחנים חוזרים, אתם חייבים ללמוד. גם אם בעיני עצמכם אתם מומחים ל- Google Ads.
המבחנים כוללים טכניקות מורכבות, שככל הנראה לא נתקלתם בהן בחיי היום יום. אם לא תשקיעו בלימודים לא תהיה לכם שום דרך להתמודד עם משימות כאלה כשהן יופיעו בבחינה. ותאמינו לנו, הן יופיעו! חוץ מזה, המבחנים מוגבלים בזמן וכדי לעבור אותם צריך להשיג ציונים מסוימים, כך שאין דרך לרמות.
כדי לעבור את קורס היסודות, יהיה עליכם להשלים את המבחן ב-90 דקות ולענות נכון על 80% ומעלה מהשאלות. המבחנים בנושא פרסום ברשת החיפוש ופרסום ברשת המדיה נמשכים לא פחות משעתיים. קל זה לא יהיה.
כדי להתחיל ללמוד למבדקי ההסמכה של Google Ads , גלשו אל דף הבית, בלוח הבקרה של AdWords Academy.
מתוך לוח הבקרה, גללו מטה אל אזור Get Goolge Ads Certified. כאן תוכלו למצוא את כל סוגי המבחנים וכל סוגי ההסמכות שתוכלו לקבל. הקלקה על כל אחד מהם, תביא אתכם אל הדף שלו, בו תוכלו לבחור בין בחינה לבין מדריך לימודים.
כדי להתחיל ללמוד, בחרו את הנושא בו אתם מעוניינים מתוך האפשרויות המוצעות תחת: Study Google Ads Fundamentals.
המדריך לא משעמם בכלל . למעשה הוא כולל מרכיבים אינטראקטיביים שישמרו אתכם ערניים ומרוכזים, לצד מבחנים לדוגמא שיכינו אתכם לדבר האמיתי.
טיפ של מקצוענים: כאשר אתם עוברים על חומר הלימוד, החזיקו את חשבון ה- Google Ads שלכם פתוח. חזרו אחרי כל צעד המופיע בחומר הלימוד, בלוח הבקרה שלכם. כך תוכלו לראות אם אתם יכולים לשחזר את הפעולות ולחזור על פעולות שאולי שכחתם.
העבודה בפועל, תסייע לכם להפנים את הרעיונות ואת נושאי הלימוד באופן יעיל הרבה יותר מאשר לימוד תיאורטי בלבד. לימודים הם עסק משעמם, אבל במקרה הזה הם חיוניים מאוד. חומר הלימודים הוא דחוס, ארוך ולעיתים קרובות מפורט ביותר. לכן, כדי להתגבר עליו, אתם זקוקים להיכרות עם העקרונות הבסיסיים.
צעד 2.5: שקלו להתחיל עם קורס מקוון
ישנם מקרים בהם הלימודים במסגרת האקדמיה של Google אינם מהווים אופציה. אולי אתם מתקשים ללמוד באמצעות קריאה בלבד, אולי אתם מעדיפים למידה חזותית או שאולי אתם משתעממים מלימודים תיאורטיים שאינם כוללים התנסות.
אם אתם מתקשים להתמודד עם מדריך הלימודים, קורס מקוון יכול להיות הפתרון. אתרים שונים מציעים קורסים מקוונים המעוברים על ידי אנשי מקצוע, ומסייעים למעבר קל ומהיר של הבחינות. גם אם אין לכם ניסיון ב- Google Ads, קורסים מקוונים יעזרו לכם ללמוד את כל מה שאתם צריכים כדי לעבור את מבחני ההסמכה.
בנוסף, הקורסים המקוונים מציעים בדרך כלל גם טונות של מידע שימושי, מעבר לנדרש כדי לעבור את המבחנים. הם מציעים מדריכים מפורטים, תרגולים, שאלונים ועוד. אם תחפשו את הקורסים הללו, תוכלו למצוא עשרות אפשרויות, המדורגות על פי ביקורות, משובים ומחירים. בחרו את ההקורסים שזכו לביקורות הטובות ביותר מהתלמידים.
קורסים יקרים יותר, מציעים בדרך כלל גם יותר תוכן. לדוגמא: קורס בעלות של 89$ כולל יותר מ-18 שעות של סרטוני הדרכה, חמישה מאמרים מעמיקים. טווח המחירים של הקורסים המקוונים הוא רחב מאוד, לכן מומלץ לבחון לעומק את היתרונות של כל אחד מהם ולמצוא את זה שיעניק לכם את התמורה הטובה ביותר. מוכנים למבחן? בואו נתחיל!
צעד שלישי: שני המבחנים שלכם
כעת, כשאתם מרגישים מוכנים, מגיע רגע האמת. זכרו, כדי להשיג את ההסמכה, אתם צריכים לעבור את המבחן היסודי ומבחן נוסף בנושא שתבחרו: לקבל הסמכה זה עניין אחד. אבל אם אתם עובדים בסוכנות העוסקת בפרסום במובייל, וידאו וגוגל Shopping, ייתכן שתרצו להיות מוסמכים בכל אחד מהתחומים.
קבלת הסמכה בכל התחומים נשמעת קשה במיוחד והיא אכן כזו. אבל היא תעניק לכם לא מעט יתרונות. תוכלו לגשת אל הקורסים למתקדמים רק לאחר שתעברו בהצלחה את הקורס הבסיסי.
זמן בחינה הוא כ-90 דקות בממוצע, במהלכן תתבקשו לענות על כ-65 שאלות. כדי לעבור את הבחינה בהצלחה יהיה עליכם להשיג ציון של 80% ומעלה. באפשרותכם לתקן את התשובות לפני סיום המבחן, אז תרגישו חופשי לדלג על שאלות שאתם לא יכולים לענות עליהן במקום לנחש את התשובות.
צעד רביעי: הוסיפו את ההסמכה לאתר שלכם
לאחר שעברתם את המבחנים, הגיע הזמן להוסיף את ההסמכה לאתר שלכם. אתם ראויים לזה. בחשבון שלכם ב- Google Ads Academy נווטו לאזור ההסמכות, בו תוכלו למצוא את כל המבחנים שעברתם והתגים המגיעים לכם. בנוסף תקבלו במייל הודעה שמאשרת את ההסמכה, עם קישורם שאותם תוכלו להוסיף לפרופילים שלכם באתרים שונים. פרסמו אותם בכל מקום אפשרי. אחרי הכול, עבדתם קשה כדי להשיג אותם.
זכרו לעדכן את ההסמכות שלהם. זהו תהליך מפרך, אבל חיוני כי ההסמכות תקפות לשנה בלבד לאחר שקיבלתם אותן. מדוע ההסמכה תקפה רק לשנה? כדי להיות מעודכנת בפלטפורמות, באסטרטגיות ובכלים החדשים ביותר. אם עברתם את המבחן לפני חמש שנים ולא נבחנתם פעמים נוספות, כנראה שאתם לא ממש מעודכנים.
מסקנות
PPC הוא תחום מאתגר ותחרותי. מספר החברות המעסיקות סוכנויות פרסום ופרילנסרים עצמאים בפרסום דיגיטלי הולך וגובר וזוהי הזדמנות מעולה. אולם לצד ההזדמנות קיימים גם סיכונים. אם אתם מעוניינים בלקוחות הטובים ביותר, אתם חייבים להיות אנשי המקצוע הטובים ביותר.
למרות שזה נראה מתיש ותובעני, השגת ההסמכות של Google עשויה לשפר את יחסי ההמרה באתר שלכם בעד 30%. לכן עליכם ללמוד כמו שצריך, לעדכן את הפרופיל שלכם, ולעבור את המבחנים שמתאימים לפעילות שלכם. הקפידו להוסיף את ההסמכות לאתר ולפרופיל שלכם, ולעדכן אותן מדי שנה.
על מנת ליהנות מיתרונות כמו מכירות קלות יותר והכנסות גבוהות יותר, אתם חייבים להציג את ההסמכות שקיבלתם מ- Google Academy.
מאמר מקצועי ומלמד המון!
תודה לך על המידע
האם יש לך מידע לגבי העלות של המבחנים של גוגל,
תודה