התנועה לאתר נפלה - מה עושים? - קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב | קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב
Taking too long? Close loading screen.
mm

התנועה לאתר נפלה – מה עושים?

כבעלי עסקים, אחת האחריויות החשובות שלנו היא להיות עם אצבע על הדופק על כמות הגולשים הנכסים לנכסים הדיגיטליים שלנו, ומגמות המרה. לעיתים קרובות, כאשר מתקיימת ירידה שלכאורה מגיעה משום מקום, אנו נוטים לפעול בצורה אימפולסיבית אל מנת לתקן את המגמה – מה שיכול להחמיר את המכמה אם מבצעים פעולה לא נכונה.

אך אם אנו באמת רוצים לתקן את המגמה, צריך להבין אותה. מאיפה בדיוק היא מגיעה? מה מניע אותה? על אילו משתנים אני צריך להסתכל? וכדומה

בכתבה הבאה נעבור על 7 שלבים בסיסיים של בדיקת ירידה בתנועה/המרות באתר. בואו נתחיל:

שלב ראשון – בדיקה טכנית

על מנת שאנשים יכנסו לאתר, צריך לוודא שהמערכת שסופרת את הכניסות פועלת, או יותר מזה, אם העמודים אליהם מגיעים מבקרים תקינים.

    • וודאו בגוגל אנליטיקס שאכן כאשר אתם נכנסים לאתר, גוגל אנליטיקס מזהה שנכנס מבקר.
    • בצעו שיטוט באתר, אם מדובר באתר קמעונאי – נסו לבצע רכישת טסט, וודאו שלאורך כל תהליך הרכישה מהכניסה לאתר עד היציאה הכל תקין מבחינה ויזואלית/טכניתבדיקת כניסות לאתר בזמן אמת בגוגל אנליטיקס 4
  • אל תשכחו את המובייל! כנסו לאתר שלך דרך המובייל, ובצעו את אותם מבחנים על מנת לוודא שהכל תקין

טיפ מאיתנו, התקינו HotJar באתר, מערכת להקלטת התנהגות משתמשים באתר (כמובן בשמירה מוחלטת על פרטיותם), צפו בהקלטות, ונסו לראות אם הם נתקלים בבעייה כלשהי.

 שלב שני – מציאת התאריך

נניח שעברת על כל האתר וראית שהכל תקין מבחינה טכנית. עכשיו הגיע הזמן לנתח לעומק מאיפה הגיעה הנפילה.

דבר ראשון שצריך לעשות זה לנסות למצוא את נקודת הזמן בה התחילה הנפילה. בגוגל אנליטיקס, תגדיר את טווח הזמן הרצוי (לרוב שמים 6 חודשים אחורה) וכנס ל Audience -> Overview

הסתכל בגרף, ונסה למצוא את נקודת הזמן בה התחילה ההידרדרות. לדוגמא, הגרף הזה מראה שהנתונים התחילו להתדרדר במאי

גרף המראה ירידה במאי מגוגל אנליטיקס

על ידי פירוק הנתונים לפי ימים, אפשר ממש למצוא את היום שבו הירידה התחילה. 

שלב שלישי – השוואה לשנה הקודמת

לא כל שירות/מוצר רלוונטי לאורך כל ימות השנה. לדוגמא:  אתר שמוכר בגדי ים בישראל, כנראה יראה ירידה בכמות הטראפיק לקראת סוף הקיץ/תחילת הסתיו.

ניתן להשוות את הביצועים בקלות בעזרת גוגל אנליטיקס. כנס ל Audience -> Overview, ולהשוות את טווח הזמן לאותו טווח זמן בשנה הקודמת. אם רואים מגמת ירידה דומה, כנראה שבאמת מדובר במוצר/שירות שיותר פופולרי בזמנים מסוימים בשנה.

השוואת תאריכים בגוגל אנליטיקס

שלב רביעי – בדיקת המקור

אם אכן בשנה שעברה לא הייתה ירידה, כדאי להתחיל לחקור איפה בדיוק קיימת הירידה. בגוגל אנליטיקס, ניקח את התקופה בין התאריך של תחילת הנפילה עד להיום, ונשווה אותה לתקופה הקודמת, השוו בכמות הימים (אם עברו 90 יום מאז תאריך הנפילה, אז נשווה אותו ל-90 הימים הקודמים).

עכשיו כנסו לAquisitions -> Overview ותביטו בטבלה, נסו לשאול את השאלות הבאות:
1. האם יש מקור עם אחוז ירידה גדול משמעותית ביחס למקורות האחרים? – אם כן, מומלץ לנתח את המקור הספציפי הזה. לדוגמא, אם מקורה של הירידה הכי גדולה היא מקמפיינים ממומנים בגוגל – נסה לעבור על הקמפיינים ולבדוק – האם התקציבים מנוצלים כרגיל? האם בוצעו שינויים בקהלי יעד? האם עמודי הנחיתה תקינים?

  1. כמות הטראפיק יציב, אך כמות הקניות יורדת? במצב כזה – כנראה מדובר בבעייה של חוויית המשתמש באתר.
  2. כמות הטראפיק ירדה , אך כמות המכירות נשארה יציבה? במרבית מערכות הפרסום, בתחילת הקמפיין המערכת תנסה להראות לכמות גבוהה של משתמשים את המודעות שלך על מנת לאסוף כמה שיותר נתונים ולנתח את מי בדיוק צריך לטרגט כדי להביא המרות, ולאחר זמן למידה (שלרוב נמשך כשבועיים), המערכת תדע כבר להתרכז רק באלו עם פוטנציאל גבוה יותר להמיר. 

נסו גם להשוות בין משתנים אחרים כמו:

  1. משתמשי מובייל מול משתמשי דסקטופ
  2. משתמשים חדשים מול משתמשים חוזרים
  3. מדינות שונות

שלב חמישי – בדיקת שינויים באתר

חוויית משתמש היא קריטית לאתר. מעבר לעובדה שככל שחוויית המשתמש משתפרת, כך אחוז ההמרה עולה (מקור), אך הדירוג שלך גם בגוגל אדס וגם בחיפוש אורגני יושפע אף הוא ישירות מחוויית המשתמש באתר. 

נסה לחזור אחורה ולהיזכר בשינויים שנעשו באתר, ומצא את תאריך השינוי. 

שינויים באתר יכולים לכלול גם דברים קטנים כגון:

  1. שינוי מיקום כפתור הנעה לפעולה
  2. שינוי צבע האתר
  3. הוספת פופ אפ

לאחר מכן, השווה את אחוז ההמרה וכמות הכניסות לאתר לפני השינוי ולאחר השינוי. 

שלב שישי – בדיקת מוצרים/שירותים שהאתר מציע

לפעמים הצלחה של אתר שלם נשענת על קבוצת מוצרים/שירותים מצומצמת, וכאשר קיימת ירידה ברכישת המוצרים הספציפיים הללו, ניתן יהיה לראות זאת בתוצאות הכלליות. זיהוי המוצרים הללו הינה משימה פשוטה. הכנס לConversions -> Ecommerce -> Product Preformance,

לאחר מכן, השווה את התקופה לפני הירידה, לתקופה לאחר הירידה, ושאל את השאלות הבאות:

  1. אילו מוצרים חוו את אחוז הירידה הרב ביותר?
  2. האם חל שינוי במלאי למוצרים הללו אשר יכול להסביר את הירידה?
  3. האם חלו שינויים בקמפיינים המקדמים את המוצרים הללו?

שלב שביעי – בדיקת הטרנדים

יכול להיות שפשוט קיימת ירידה כוללת בהתעניינות בשירות/מוצר שלך. לגוגל יש כלי בשם גוגל טרנדס – שבעצם מנתח מגמות התעניינות בתחומים מסוימים. שים את שם המוצר/שירות שלך, תווך הזמן הרלוונטי והמדינה הרלוונטית, והסתכל על הגרף. לדוגמא

ניתן לראות פה את מגמות החיפוש/התעניינות בתחום הבדגי ים, ולהשוות את המגמות הללו למגמות הרכשיות באתר. 

 

אם אתם מחפשים לא רק לשפר את הביצועים, אבל לשפר אותם דרמטית – אל תהססו ליצור איתנו קשר!

mm
נכתב ע”י:

שותף ומנהל מחלקת גוגל בחברת "קונברטיקס" עם קילומטרז' של מעל עשור בעולמות הדיגיטל . אדם צבר ניסיון רב בעולם הפרסום ותהליכי אפיליאייט מרקטינג בארץ ובשוק הבינלאומי. בזמנו החופשי יוצר מוזיקה ומבלה בפעילות גופנית ותזונה טבעונית מזינה.

SignUp
להיות צעד אחד לפני כולם! קבלו כתבות, כלים ומבצעים מעולם הדיגיטל ישירות למייל שלכם

    תגובות 22
    + הוסף תגובה

    22