השינויים וההגבלות שחלו על מפרסמים בעקבות iOS 14
בכנס המפתחים העולמי האחרון, (WWDC) הכריזה אפל על שינויים במוצר ובמדיניות שהשפיעו על שיתוף הנתונים ב-iOS.
אותם שינויים מאפשרים למשתמשי אייפונים שעדכנו גרסה ל iOS 14 ואילך שליטה האם לשתף את המידע מסוג גיל, מין, תחביבים, היסטוריית גלישה ועוד באפליקציות שלהם.
המדיניות החדשה שינתה לגמרי את כללי המשחק. היכולת שלנו בתור מפרסמים לחשוף וליצור מודעות מותאמות אישית הוגבלה באופן משמעותי. בנוסף היכולת להבין את הביצועים הושפעה, כמו גם לשלוט במי שיראה את המודעות ולקבל החלטות מושכלות לגבי תקציבי הפרסום, ייעול תהליכים וההבנה של קמפיינים ממומנים.
אז איך זה בדיוק השפיע על הפרסום?
אפל מטמיעה בכל אפליקציה שעולה ל-App Store את ה-App Tracking Transparency Framework.
זהו פיצ׳ר שמעניק למשתמש את הבחירה איזה והאם לשתף את הידע שלו עם האפליקציה.
https://www.youtube.com/watch?v=Ihw_Al4RNno
המשמעות היא שברגע שהמשתמש בוחר שלא לאפשר את שיתוף המידע עם האפליקציה, למשווקים לא תהיה גישה למזהה המפרסמים של המשתמש (IDFA). זה אומר:
- אם פייסבוק לא מסוגלת לעקוב אחר התנהגויות, פיקסלים המשמשים למעקב לא יוכלו לבצע את תפקידם כראוי.
- אפשרויות טרגוט המודעות בפייסבוק כעת מוגבלות. משמעות הדבר היא פחות הזדמנויות לטרגוט פרטני, מה שעלול לגרום לכך שלא יהיה כמעט צורך להציג מודעות מותאמות אישית.
- המעקב על משתמשים המבקרים באתרים לצורך שימוש ברימקרטינג וכתוצאה מכך יצירת סוגי קהלים הוגבלו.
זהו סוג הנתונים שמשווקים משתמשים בהם כדי להתאים אישית מודעות למשתמשים, כך שאם העסק שלך מסתמך על קמפיינים כחלק מאסטרטגיית השיווק המותאמת שלך, לעדכון iOS יש השפעה גדולה.
השינויים הכי משמעותיים ב-Facebook Ads
פרסום והמרות פועלים עם מכשירי iOS 14, אך המעקב מוגבל. להלן כמה מהשינויים המשמעותיים ביותר שכדאי לשים לב אליהם:
Facebook Pixel Tracking
פעולות פיקסל כמו שליחת טופס, לחץ להורדה, הוסף לעגלה, השלמת רכישה ועוד מדווחים פחות מספרים ככל שיותר אנשים בוחרים לבטל את הסכמתם למעקב.
אופטימיזציה
בעקבות פעילות מעקב נמוכה של פיקסלים העוקבים אחר פעילות המשתמשים, קיימים פחות נתונים לעבוד איתם בעת אופטימיזציה של מודעות.
רימרקטינג ופילוח קהלים
משתמשים שביקרו באתר ספציפי באמצעות מכשירי iOS 14 ומשתמשי iOS 14 שביטלו את הסכמתם לא עוברים מעקב, כך שהם לא יכולים להיכלל בקהלי רימרקטינג לוקאלייק.
מגבלה של 8 אירועים לכל דומיין
עבור כל דומיין, כעת תהיה מגבלה של 8 אירועים שניתן לעקוב אחריהם. פייסבוק תקצה אוטומטית את האירועים שלדעתם הם הרלוונטיים ביותר לעסק שלך.
ניתן לערוך ולהתאים באופן אישי את אותם אירועים. כדאי לבחור באירועים שרלוונטים לעסק ולאתר שלכם. היעזרו במאמר הזה לפני ולצורך ההטמעה.
קחו מכאן פעולות נוספות שיעזרו בהמשך:
- אמתו את הדומיין העסקי בחשבון Facebook Business
- עדכנו את הדוחות בפייסבוק – בחרו באופציה של 7-day clicks, שאר האופציות כבר לא נתמכות.
- להעפיל את ה-conversion API
לא רק משתמשי אפל
בפברואר 2022, הודיעה גוגל שגם היא תגביל את המידע ותשנה את מדיניות הפרטיות אצל משתמשי אנדוראיד.
״אנו מכריזים על יוזמה רב שנתית במטרה להציג פתרונות פרסום חדשים ופרטיים יותר”, כתב סמנכ”ל ניהול המוצר של אנדרואיד, אנתוני צ’אבס, בפוסט בבלוג שפורסם לפני כחודשיים. לפי גוגל מדיניות הפרטיות באנדרואיד, כמו באפל, יגבילו את שיתוף נתוני המשתמש עם צד שלישי ויפעלו בלי נתונים מזהים שיעברו בין אפליקציות.
אמנם יש זמן לפחות שנתיים עד שהשינוי ייכנס לתוקף, אך ללא ספק זהו עוד אתגר שיש לקחת בחשבון.
מה לקחת מכאן?
המשתמשים עם גרסת iOS 14 והאלה מקבלים הנחיות קופצות המבקשות רשות לאפליקציה לעקוב אחר הנתונים שלהם. זה נובע בעיקר מהעמדה של אפל בנוגע לפרטיות המשתמש, המעניקה לאנשים שקיפות והגנה.
הפונקציות המפורטות של טרגוט קהל ומעקב אחר אירועים ב-Facebook Ads מבוססות בעיקר על נתוני משתמשים במעקב, כך שהדבר הושפע.
הופחת באופן משמעותי המידע והפעילות של משתמשים כמו גם על סוג קהלים, מכאן גם פחות מידע בדוחות ובאופטימזציות.
הפיקסל של האיוונטים מוגדר רק לשמונה סוגי אירועים והדוחות של פייסבוק מעודכנים רק ל-7-day clicks, לא כמו שהיה בעבר ל-28-day clicks.
חשוב לבצע את כל ההתאמות הנדרשות בצורה יעילה כדי להבטיח מינימום פגיעה בקליטת הנתונים.
השורה התחתונה
הצלחנו לשרוד את שנת 2020 ומשבר הקורונה שגרם לנו להמציא את עצמנו בכל התחומים שהשתנו באופן כל כך משמעותי, אז מה זה עוד פיקסל בשבילנו?
הטכנולוגיה והתוכנה הוא תחום שממשיך להתפתח ואנחנו בתור משווקים נמשיך למצוא פתרונות יצירתיים כדי להתגבר על הקשיים הנוכחיים.