הטרנדים החמים בסושיאל שאסור לכם לפספס – מבט אל 2022
משווקים אינם נביאים, אבל הם בהחלט יכולים לשים אצבע על הדופק של תחום הסושיאל. כדי לעזור למומחי השיווק לעמוד בקצב ההתפתחות המסחררת של עולם הדיגיטל, בלוג HubSpot סקר יותר מ-1,000 משווקים גלובליים ממותגי B2B ו-B2C וקומץ מומחים בתעשייה, על מנת ליצור מדריך טרנדים ומגמות שיווק לשנת 2022, מפרטיות ועד לבינה מלאכותית במדיה החברתית. פרסנו עבורכם את הממצאים של HubSpot למגמות העיקריות.
לפי דוח של איגוד האינטרנט הישראלי, למעל 75% מהישראלים יש חשבון מדיה חברתית כלשהי, בעוד שישנם 3.7 מיליארד משתמשי מדיה חברתית ברחבי העולם, מה שהופך אותה לחלק קבוע בחייהם של אנשים ולכלי קריטי בשיפור כל אסטרטגיית שיווק.
Real Time: תוכן LIVE יהיה פורמט המדיה חברתית המוביל
96% מהמשקיעים בתוכן אודיו LIVE מתכוונים להשקיע עליו את אותו הסכום או יותר אל תוך 2022. בנוסף לכך, 9% מהמשיבים רואים בתוכן וידאו LIVE כמניבים את ההחזר על ההשקעה (ROI) הגדול ביותר מבין שלל הפורמטים שהמדיה החברתית מציעה. פורמטים אלו מאפשרים למותגים לתקשר ישירות עם קהל יעד באופן יותר ישיר ואותנטי, עם תוכן הכולל בין היתר דיונים על נושאים ואירועים אקטואליים, עמדות המותג בנושאים אלו ועד למוצרים ולשירותים עצמם.
לא ניתן להשוות בין האותנטיות והאופי הדינמי של פורמט זה לפורמט הישן שהכרנו עד כה, שכן שיחות מלב אל לב עשויות להיות רצופות בחוות דעת של מומחים, דיונים בסגנון שאלות ותשובות ועוד.
TikTok תמשיך להגביר עניין במותג
TikTok החל להיות ויראלי לפני כשלוש שנים, והצית מדיום חדש שדרכו מותגים יכולים להתחבר לקהלים מבלי להישמע “מכירתי” מדי. אפליקציית המדיה החברתית מתהדרת כעת במיליארד משתמשים גלובליים ופונה למגוון רחב של קהלים. לאחר שהשיקה לאחרונה מספר תכונות פרסום ושיווק לעסקים ויוצרים, TikTok מיקמה את עצמה בראש ובראשונה במירוץ להבטיח את התוכן האיכותי ביותר, להשיג את המספר הגבוה ביותר של משתמשים ויוצרים ומותגים שימשיכו לעסוק בו במשך מטרות שיווקיות.
67% מהמשווקים מתכוונים להגדיל את ההשקעה שלהם ב-TikTok בשנת 2022, ו-10% מהמשווקים שמשתמשים במדיה חברתית כלשהי באסטרטגיית השיווק הכוללת שלהם מתכוונים להשקיע הכי הרבה ב-TikTok במהלך 2022.
מרבית המשווקים יתרכזו ב 3-5 פלטפורמות מדיה חברתית
מתוך אותם משווקי סושיאל שנשאלו, 64% משתמשים בשלוש עד חמש פלטפורמות, 11% משתמשים באחת או שתיים ו-7% משתמשים בשבע או יותר. ניהול שלוש עד חמש פלטפורמות מאפשר למותגים להרחיב את טווח ההגעה שלהם למגוון קהלים תוך מתן אפשרות למשווקים שלהם לעסוק ולהשקיע משאבים רציניים ביצירת תוכן איכותי עבור כל אחת.
על מנת שמותג יקבע בכמה פלטפורמות להיות, כלומר, כמה משאבים יש לצוות הסושיאל לבנות אסטרטגיה יעילה ואיכותית עבור כל אחת, HubSpot מציע לענות על השאלות הבאים:
- כמה אנשים נמצאים בצוות הסושיאל?
- באילו פלטפורמות הקהלים הרלוונטים ביותר עבור יעדי המותג שלך?
- כמה זמן ייקח לשלוט באסטרטגיה שיווק בכל אחת מהפלטפורמות?
- אילו פלטפורמות, אם בכלל, לא יועילו לאסטרטגיית השיווק הכוללת כרגע?
- באילו פלטפורמות תוכן, אם בכלל, ניתן להשתמש באותו תוכן בכדי למנוע מהצוות את הצורך ליצור תוכן ייחודי לכל אחת? (כגון TikTok ו-YouTube Shorts)
שיווק משפיענים תתפתח מטרנד שיווקי לטקטיקה שיווקית נפוצה
כאשר HubSpot שאלו אנשי שיווק גלובליים באילו טרנדים שיווקיים הם מתכננים להשקיע בשנת 2022, 345 ענו שיווק משפיענים, ודירגו אותו במקום הראשון, מעל מגמות אחרות כמו עיצוב אתרים ניידים ושיווק סרטונים קצרים.
בעוד ש-57% מהמשיבים המשתמשים כיום בשיווק משפיענים טוענים ששיווק משפיענים יעיל, 46% מהם מתכננים להגדיל את ההשקעות שלהם בשנת 2022. בנוסף, 11% טוענים ששיווק משפיענים הינו המגמה בעלת ה ROI הגבוה ביותר מבין הטכניקות בהתנסו בהן.
מעל 56% מהמשווקים שמשקיעים בשיווק משפיענים עובדים עם מיקרו-משפיענים, לפי HubSpot.
משווקי וידאו ישמרו על תוכן קצר
HubSpot מצא שתוכן קצר הוא הטרנד השני הכי יעיל שמשווקים משתמשים בו כרגע. תוכן קצר דורש פחות פחות משאבים, ומתיישר היטב עם יכולת הריכוז הנמוך של קהלים מקוונים במגוון דמוגרפיות.
יותר מ-31% מהמשווקים העולמיים משקיעים כיום בתוכן וידאו קצר, 46% מהם רואים בו אסטרטגיה יעילה בכל הנוגע לביצועים ומעורבות. בנוסף, בשנה הבאה 89% מהמשווקים העולמיים מתכננים להמשיך ולהשקיע בו או להגדיל את השקעתם.
פוסטים קבועים במדיה חברתית עלולים לעקוף תוכן זמני
מותגים הבחינו כי תוכן קבוע בסושיאל – כלומר פוסטים סטנדרטיים, סרטונים ושידורי LIVE שחיים בפיד, וניתן לצפות בהם שוב ימים ואף שבועות לאחר שהועלו – עשוי להיות יעיל יותר מתוכן חולף כמו אינסטגרם סטוריז וסנאפצ’ט.
תוצאות הסקר של HubSpot מראות ש-44% מהמשווקים הגלובליים מתכננים להגדיל את ההשקעה שלהם בתוכן קבוע של מדיה חברתית, בעוד ש-8% אומרים שהוא מייצר את ה-ROI הרב ביותר בהשוואה לאסטרטגיות שיווק אחרות שהם ממנפים. בינתיים, 25%מהמשיבים סיווגו תוכן זמני כטרנד ה”פחות יעיל” שהם השקיעו בו.
לבסוף, 37% מהמשווקים אמרו שהם מתכננים להפחית את ההשקעה שלהם בתוכן זמני.
עם זאת, HubSpot מזהיר מפני זריקה מוחלטת של תוכן חולף מכיוון שהוא עדיין מסוגל לספק יתרונות אחרים של מודעות למותג וחוויות תוכן ייחודיות.
לדברי קלי הנדריקסון, מנהלת סושיאל ב-HubSpot, אפשרויות העיצוב בתוכן חולף ואפשרויות העריכה המהנות של Instagram Stories מעניקים למותגים אסטרטגיה ייחודית להפקת תוכן בניגוד לתוכני מדיה חברתית האחרות שלהם.
הנדריקסון קוראת למשווקים לזכור שהשילוב של זמן מוגבל וקהל תוסס מהווה הזדמנות גדולה למותגים להישען על תוכן מהיר וזמין שמציג את הצד הקליל של המותג שלהם, ומוסיפה כי תמציתיות ובהירות הן המפתח העיקרי לתוכן איכותי.
מחפשים מומחי סושיאל שיראו שלכם בדיוק איך להגיע לקהל היעד שלכם בשלל פלטפורמות? קונברטיקס כאן לשירותכם!