הדרך הטובה ביותר לעדכן את האתר מבלי לפגוע ב-SEO - קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב | קונברטיקס, משרד פרסום דיגיטל בתל אביב
Taking too long? Close loading screen.
mm

הדרך הטובה ביותר לעדכן את האתר מבלי לפגוע ב-SEO

אחרי כל החידושים האחרונים של גוגל, בעלי עסקים רבים החלו להתאים את האתר שלהם למובייל. הבעיה שבמקרים רבים האתרים מיושנים ויש צורך ביצירה של אתר מובייל מאפס, ואם עיצוב אתרים לא נמצא בקורות החיים שלך, כנראה שצד שלישי מעורב בסיפור. העניין הוא שליצור אתר חדש לחברה דורש הרבה יותר ממעט צבע וכיסוי חדשים.

מאחורי כל אתר מוצלח מסתתר הרבה תכנון מוקפד ואסטרטגיה, אם אין לך מספיק ידע בנושא, הנזק ל-SEO של האתר עלול להיות חמור ולשלוח את הדירוג שלך בגוגל הרחק מהעמוד הראשון ומעיניהם של  קהל היעד שלך.

אין צורך להילחץ, בין אם מתכנת עושה את השינוי באתר או פעלת בשיטת “עשה זאת בעצמך”, 6 השלבים של ConvertiX לעבודה בטוחה יבטיחו שהאתר שלך לא יספוג נזק ב- Search Engine Results Pages או SERP (ואולי אפילו יזכה לדירוג גבוהה יותר):

איפה אתם ממוקמים בגוגל? בדקו את ה-Crawl שלכם

אסוף לפספס את הצעד הזה לפני שתעברו לאתר חדש, חשוב לדעת איך כל דבר בנוי וכיצד גוגל מוצא ומאתר את המידע שלכם. אם כבר עשיתם עבודת SEO טובה, כנראה שיש לכם כמה מילות חיפוש בהם אתם בעמוד הראשון ומדורגים היטב ב-SERP,  וודאו שהשינוי ב-URL ובמבנה האתר לא יפגע בדירוג שלכם.אחד הכלים המצוינים לבצע Crawl לאתר שלכם ולאסוף את כל הנתונים הרלוונטיים הוא Screaming Frog, הוא יעיל ונוח לשימוש. רק ברגע שיהיה לכם מבנה האתר באופן מפורט, תוכלו להתחיל ולהתאים את האתר החדש.

בחנו מחדש את הפלטפורמה לבניית האתר שלכם.

בחירת תוכנה מתאימה לבניה ויצירה של האתר היא מרכיב קריטי ביצירת SEO איכותי.האם אתם משתמשים כרגע באתר צד שלישי, HTML ישיר, WordPress, או משהו שונה לחלוטין? האם אתם יודעים איך האתר שלכם נבנה? אם לא, איך תוכלו לדעת האם להישאר באותה פלטפורמה או לשנות?

אלו שאלות חשובות מאין כמוהן, אתם חייבים לשאול את מפתח האתר שלכם לגבי הפלטפורמה לפני תחילת העבודה כיוון וכל אחת מציעה אפשרויות שונות לגמרי. מערכות השירות השכיחות ביותר הן GoDaddy, Wix, Weebly & SquareSpace, אך הן מוגבלות באפשרויות ה-SEO שלהן לטווח הארוך. לכן, רבים משתמשים ב-WordPress משום שהיא מציעה אפשרויות SEO וחוויה עמוקה יותר באמצעות חיבוריות צד שלישי כמו WordPress SEO by Yoast.
ספוילר: בהמשך נפרט על 301 redirect, זה תהליך שחשוב מאוד שהאתר החדש שלך יוכל לעשות בו שימוש כדי לחבר בין האתר הישן לאתר החדש שלך.

עקבו ומפו את כל השינויים

אתוך כדי תהליך השינוי, בעוד אתם יוצרים עמודים חדשים וממלאים אותם בתוכן חדש וישן, חשוב לשמור באופן מסודר את המידע על כל השינויים והעדכונים המבוצעים. ברמה העקרונית, שלב זה הוא בעצם פתיחה של מסמך, מיפוי של כל התוכן הקיים שלך והתאמה למיקום החדש של הכל. אם בחלק מהעמודים הישנים שלך אין שינוי, צריך עדיין למפות אותן לעמוד הבית החדש. כל הפעולה הזו תבוצע באמצעות 301 redirect (קצת סבלנות, עוד רגע נסביר מה זה בדיוק) אך המטרה היא לוודא שכל תהליך המעבר יהיה מסודר ופשוט ככל הניתן.
זו הדרך הטובה ביותר למנוע תוכן שיאבד בדרך בתהליך הנדידה לעבר האתר החדש, הפעולה הזו עוזרת באופן מסיבי וללא הסדר שהיא מספקת המעבר עלול לעשות הרבה רע מאשר טוב.

חובה לבדוק לינקים פנימיים וחיצוניים!

חשוב לזכור עקרון חשוב: לא רק האתר שלך מושפע מהשינוי.
אם יש מספר אתרים מקושרים לתוכן המעולה שלך, ברגע שהשינוי יתחיל (גם אם זה רק שינוי למבנה ה-URL) כל הקישוריות פתאום יהיו שבורות ותהיה בעיה קשה בחיזוק SERP. קיימים מספר שירותים כמו Majestic SEO או מערכת ה-Webmaster של גוגל שיכולות לסייע לעבור את התהליך באמצעות הצגת רשימה של כל הלינקים החיצוניים והפנימיים. רשימת לינקים אמנם חסרת משמעות אם אינכם יודעים מה לעשות איתה, אך (השלב שחיכינו לו) כאן נכנס ה-301 redirect לפעולה.

ניתוב מחדש לכל אתר דנדש!

קידום אתרים בלוג

גם אם תעקבו אחרי כל ההנחיות והטיפים שהראנו לכם עד כה, ותוודאו שמצבכם בגוגל לא יפגע בשום דרך וצורה, תופתעו לגלות כמה פעמים יצוצו עמודי 404 ולינקים שבורים (מניסיון!). נהיה הכי חד משמעיים שאפשר: לא משנה מה, גם אם הכל נכשל ובחרתם לא להקשיב לאף עצה, קחו מילים אלו כקו מנחה, וודאו שאתם מבצעים ניתוב מחדש (Redirect) כשאתם מבצעים כל העברה או שינוי URL קל שבקלים, הניתוב מחדש הוא קריטי להצלחת האתר.
אז, איך עושים את זה בפועל? יש מספר של פלאגים ב-WordPress שעושים עבודה נהדרת, לרבות אחד שנקרא ממש כשם הפעולה “Redirection”, הוא מסייע בביצוע המשימה באופן קל ופשוט. לא צריך לדעת קוד או תכנות מורכב, כל מה שנדרש הוא להכניס את ה-URL הישן ולהכתיב לפלאג את ה-URL החדש שתרצו להתממשק אליו. בצורה זו, כשמישהו לוחץ על לינק ישן, לא משנה אם זה אתר של מישהו אחר – הם ימצאו עצמם במיקום החדש והמעודכן. בצורה זו, התוכן שלך לא יאבק ב-SERP למרות שהוא מתקיים במקום אחר – חדש.
טיפ של אלופים: אם אתם או המתכנת מבצעים את ההפניה באמצעו 302 הפסיקו עכשיו ומיד! 302 Redirect היא פעולה שמעדכנת את גוגל במעבר זמני ולכן מבלבלת אותו כיוון והוא לא יודע אם להמשיך להפנות לאינדקס המקורי או החדש. השתמשו ב-301 Redirect שמודיע לגוגל על מעבר באופן קבוע וסופי וכך משאיר את המערכת מעודכנת בלי בלבול.

פיקוח חיצוני/צד שלישי לאתר החדש

האידיאל הוא לבצע פיקוח חיצוני ל-SEO לפני ואחרי מעבר של תוכן לאתר חדש, כך אפשר לעקוב אחרי ההתקדמות ולצפות בכל שינוי חיובי או שלילי בתהליך מעיין מקצועית. זה חשוב במיוחד לעבור פיקוח חיצוני כשכל ההעברות והבניה של האתר החדשה הגיע לסיום. הפעולה תסייע לוודא ב-100% אחוז של נשארו קצוות פתוחים ושה-SEO של האתר חזק מתמיד.
אם ברור לכם מה בודקים גופים מקצועיים בבדיקת פיקוח חיצוני אתם יכולים לבצע את הבדיקה בעצמכם, אבל אנחנו ממליצים לפנות לגורם מקצועי שמכיר את התהליך במלואו ויכול לתת לכם עין טריה וחדה בנושא. זו הדרך הבטוחה ביותר להבין אם ביצועי האתר החדש טובים ואילו צעדים צריך לנקוט באופן מיידי כדי לחזק ולשפר את נתוני ה-SEO.

בונוס: הישארו מאורגנים לכל אורך הדרך מעבר לאתר חדש הוא תהליך מלחיץ ואינטנסיבי, אנחנו מקווים ש-6 השלבים שנתנו לכם יסייעו בארגון וביצוע המעבר בדרך קלה ורגועה ככל הניתן. בתקווה שמירה על עקרונות אלו סייעו ל-SEO שלכם להישמר ואפילו להשתפר, ואם כבר עברתם לאתר חדש – בצעו את הפעולות שהמלצנו עליהן כדי לוודא שאתם מוכנים לקראת כל שינוי או פעולה שגוגל עוד עתיד להוציא.

mm
נכתב ע”י:

קונברטיקס, נעים להכיר.
חברה המנהלת מהלכי שיווק דיגיטליים נבונים וייחודיים לעסקים שרוצים להתפתח יד ביד עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם.

SignUp
להיות צעד אחד לפני כולם! קבלו כתבות, כלים ומבצעים מעולם הדיגיטל ישירות למייל שלכם

    תגובות 104
    + הוסף תגובה

    104