אסטרטגיות בידינג בגוגל אדס
אסטרטגיית הצעת מחיר (בידינג) בגוגל היא פרמטר חשוב בניהול קמפיינים. נכון להיום גוגל מציעה 7 אסטרטגיות מרכזיות. 6 מן האסטרטגיות אוטומטיות ואחת ידנית. בעבר היו קיימות אסטרטגיות נוספות שגוגל החליטה להוריד, והיום המבחר מצומצם ואיכותי יותר, מה שמקל על המפרסמים לבחור באסטרטגיה הנכונה.
אז, איזו אסטרטגיה מתאימה לכם?
מקסימום קליקים – Maximize Clicks
- אם המטרה שלכם היא להשיג תנועה לדף נחיתה, זאת השיטה שתעזור לכם להשיג מספר גבוה של הקלקות, במסגרת התקציב היומי.
- שיטה זו מתאימה ליצירת תנועת גולשים לאתר, מבלי התחשבות באיכות הגולשים.
- מומלץ להשתמש בה בתור התחלה על מנת לייצר תנועה רחבה לאתר או בקמפיינים ״מיתוגיים״ ברשת המדיה
מקסימום המרות – Maximize Conversions
- אם המטרה שלכם היא להשיג כמה שיותר המרות, ללא הגדרת עלות ספציפית להמרה, אלא פשוט להגדיר את התקציב היומי בלד – כדאי להשתמש בשיטה הזאת.
- ככל שכמות ההמרות בקמפיין גבוהה יותר כך התוצאות של שיטת בידינג זו יהיו טובות יותר.
- אסטרטגיית בידינג מסוג זה לא תעבוד בצורה אופטימלית במידה ומדובר בקמפיין חדש או חשבון מפרסם חדש, לכן יש לבחור בשיטה זו לאחר שכבר נצברו מספיק נתונים.
יעד עלות להמרה – Target CPA
- אם המטרה שלכם היא להשיג כמה שיותר המרות, זאת השיטה שתעזור לכם להשיג יותר המרות במחיר ספציפי להמרה.
- בשיטת מחיר יעד להמרה יש להגדיר מהו המחיר המקסימלי אותו נרצה לשלם עבור כל המרה.
- בשיטת ביד זו מגדירים עלות מקסימלית להמרה, ומשלמים רק כאשר המרה כזו אכן קרתה בפועל.
- בשיטה זו אנו זוכים לטראפיק לאתר ללא קשר למחיר לקליק.
יעד החזר על הוצאות פרסום – Target ROAS
- אם המטרה שלכם היא להגדיל ככל האפשר את החזר ההשקעה, זאת השיטה שתעזור לכם להגדיל את ערך ההמרות ולהשיג יעד ספציפי של החזר על הוצאות פרסום (ROAS).
- שיטת בידינג זו מצוינת לאתרי מסחר אלקטרוני (eCommerce).
- רצוי להשתמש בשיטה זו לאחר שקיבלנו כמות מספקת של רכישות כתוצאה מהפרסום בגוגל אדס.
- במידה ואנו עומדים ביעד שהצבנו, נוכל להגדיל מדי תקופה את ההגדרה של ההחזר על השקעה, ובמידה ולא – יש להוריד במעט או להחליף אסטרטגיית בידינג.
ערך המרה מקסימלי – Maximize Conversion Value
- אם המטרה שלכם היא להגדיל את הערך להמרה, אבל אתם לא רוצים להתמקד בקבלת החזר מסוים על הוצאות פרסום (כלומר, שמירה על פער חיובי בין הכנסות להוצאות) אלא פשוט להגדיר את התקציב היומי, כדאי להשתמש בשיטה זו.
- שיטת בידינג המתאימה לאתרי eCommerce.
מחיר ידני לקליק – Manual CPC
- מומלץ מאוד לקמפיין בתחילת דרכו (חשוב לצבור דאטה לפני שבוחרים בשיטות האוטומטיות של גוגל).
- כדאי לבחור בשיטה זו כאשר אין מספיק המרות, או כאשר אנחנו רוצים לשלוט על הביד על מנת לא לשלם סכומים גבוהים עבור כל קליק.
- שיטה זו נחשבת כיום למיושנת יותר, משום שהמטרה היא לתת למערכת של גוגל לנהל באופן אוטומטי את הצעות המחיר במטרה למקסם את התוצאות.
- צריך להבין שאם בוחרים בשיטה זו, יש להקדיש יותר זמן לפיקוח על העלויות והתאמה בכוחות עצמנו.
יעד של נתח חשיפות – Target impression Share
- שיטה בה מתמקדים בנתח החשיפות של מודעות במטרה להציג אותן במקום הראשון, בראש הדף או במיקום כלשהו בדף תוצאת החיפוש הנחשק של גוגל.
- אך חשוב להבין ששיטה זו אינה מתמקדת בתוצאות אלא בחשיפות – ולכן הופכת להיות פחות רלוונטית עם הזמן.
אסטרטגיה שבחרתם לקמפיין לא עובדת? איך מחליפים?
לוחצים על הקמפיין > הגדרות > ללחוץ על ״שינוי אסטרטגיית בידינג (מסומן בכחול)״ > משנים ושומרים.
לסיכום
על מנת להצליח לנהל קמפיין מוצלח בגוגל חשוב לבחור את אסטרטגית הבידינג הנכונה ולא רק קופי שנון ומילות מפתח מוצלחות. יש לא מעט אסטרטגיות בידינג וחשוב להכיר את האסטרטגיות לעומק על מנת לבצע את הבחירה הנכונה עבור כל קמפיין.
ההצעות האוטומטיות של גוגל מספקות הזדמנות נהדרת לחסוך זמן שאנחנו מאבדים כאשר אנחנו בוחרים באסטרטגיה ידנית. למרות זאת, יש להבין שאסטרטגיות בידינג אוטומטיות אינן מספקות את השליטה הרחבה שמספקת הצעת מחיר ידנית. בנוסף, אנו ממליצים לבחור בשיטה הידנית עד שתצברו כמות דאטה מספקת לפני שתתחילו להשתמש בשיטות ההצעות האוטומטיות של גוגל.
ספרו לנו, איזו אסטרטגיה עובדת לכם?